divendres, d’octubre 13, 2006

Aldea Global: en PINGU


Sóc un fan del PINGU. Des de fa un munt d'anys.

M'agrada fins i tot la seva web.

El llenguatge universal que fan servir em sorprèn. És com el dels pallassos. No cal saber cap idioma per entendre'l i fer-nos passar una bona estona:sons, expressions i gags facilets són capaços de deixar-nos una moralina i un missatge.

Fora d'una anàlisi frívola i gratuïta, convido als polítics i publicistes a estudiar aquest fenomen. Potser en treurien alguna lliçó de comunicació social.

Fa uns quants anys vaig canar a l'abacus a comprar-li l'últim dvd del pigu als meus fills. La venedora em va dir: en cataà o en castellà. Jo vaig restar estorat: srta, si el millor del Pingu és la seva universalitat idiomàtica!!! I molt gentilment em va contestar: perdoni però pot triar entre "la boda" o "el casament" ...

Res no és perfecte. Si no falla el contingut, segur que falla l'embolcall.

7 comentaris:

Alepsi ha dit...

Ostres!!! Realment en Pingu és tota una estrella mediàtica!!!
Sempre m'ha captivat amb els seus "mec-moc" amb el bec en forma de trompeta.

I... cony, no m'havia parat a pensar en això de l'idioma... tens raó, vaya parida gastar-se els diners en fer dues portades diferents.... en fi....

Anònim ha dit...

bé, al menys és un dels pocs que podem trobar en català!

ZAGASO ha dit...

Estic plenament convençut de la necessitat d'exigir el català arreu, però l'objectiu d'aquest post era assenyalar fins a quin punt pot arribar a ser ridícul que l'embolcall superi el contingut, en aquest cas, no idiomàtic.

Mikel ha dit...

Doncs jo hi veig un rerafons idiomatic perque segur que han fet servir alguan subvenció per editar en catala i d´aquesta manera tota l´edició amb la portada en catala els hi ha sortit practicament gratuita..... mira que soc malpensat eh??..

ZAGASO ha dit...

Crc que el mikel l'ha brodat: perquè no han posat "Pingu" o "Pingu II" ...
I l'editor català ...

Potser és un acte de catalanisme o potser una subvenció...

No sé, no sé...

Alls cuits mai couen ha dit...

m'encanta, és adorable!

mec mec!

Salut!

Anònim ha dit...

Hello everyone thanks for

good information.